Ajánló

Miért vásárolj bútort online?

Az online vásárlás már a koronavírus előtt is hódított Magyarországon, de a COVID kitörésével új szintekre emelkedett. Az online vásárlások száma 2020-ban megugrott, és nincs ez másként az online bútor vásárlás esetében sem. Bejegyzésünkben összegyűjtöttünk néhány dolgot, miért is jó online bútort vásárolni.

Az online vásárlás egyik legnagyobb előnye az idő. A rohanó világban sokszor kaotikus lehet az időbeosztásunk, amivel sokkal egyszerűbb lehet a bútorok online böngészése, és akár egy ebédszünet alatt elintézhetővé válik a dolog, ami fizikális üzlet felkeresése esetén minimum órákig tart. Ha példának okáért pihenéssel szeretnéd tölteni a hétvégédet, akkor nem kell a szabadidődet áldozni arra, hogy felkeress egy bútorboltot, ehelyett kényelmesebb, ha egy online katalógusból kiválasztod a neked tetsző darabot, rányomsz a „pénztár” gombra, és mással foglalkozol, tudván, hogy bútorod már úton van. Egy másik nagy előny az online vásárlás nyújtotta változatosság. Előfordulhat, hogy egy fizikai boltban nem áll rendelkezésre az összes különböző modell és szín kiszemelt bútorodból. Ilyenkor rendszerint át kell nézni egy katalógust vagy a weboldalukat, hogy megtudd, hogyan néz ki egy bizonyos szín vagy stílus. Ha online vásárolsz bútort, már a képernyő elől megkímélheted magad egy bolti kirándulástól és a „nézze meg weboldalunkat” beszédtől.

Ha online vásárolunk, bármikor kényelmesen tudunk böngészni, időt, energiát, és persze pénzt spórolunk.

Ez utóbbi különösen fontos. Online webáruház esetében ugyanis az árura nem kerülnek plusz felszámolásra a fizikális üzlet üzemeltetésének és az alkalmazottak költségei. Emellett minden ünnepre jut bőven akció is, vagy kedvezménykódok, nem is beszélve a készlet kisöprés szezonokról, és az utolsó darabok alacsony árairól.

Az ár tényezője fizikális üzletek esetében kiegészül egy közvetlen kiszállítási költséggel. Amennyiben pedig magunk visszük haza a megvásárolt terméket, akkor ezt a költséget közvetve álljuk. Online viszont a legtöbb esetben ingyenes a szállítás, így példának okáért az AliBútornál 40.000,- Ft feletti vásárlás esetén egyáltalán nem terhel szállítási költség.

Ezt kiegészítik az elsőkézből származó információk. Ha egy fizikális üzletben vagyunk, és kérdésünk merül fel adott bútor kapcsán, megkérdezzük az eladót (már ha találunk valakit), aki a bolt érdekeit fogja képviselni. Az online térben azonban kész vásárlói visszajelzéseket olvashatunk. A hiedelmekkel ellentétben ezeket nem a tulajdonosok írják ki magukról véletlenszerűen, az AliBútor esetében legalábbis biztosan nem. Visszakövethető, valós vásárlói élményekkel és véleményekkel találkozhatsz, ha felkeresel egy terméket vagy a kezdőoldalt, olyanoktól olvashatsz néhány sort, akik már megtapasztalták az online vásárlást, és nem próbál meg senki rádbeszélni. Ez talán a legfontosabb tényezők egyike, egy hétköznapi vásárló ugyanis sokkal őszintébb véleményt alkot a webshopról, nem fűződik hozzá semmilyen érdeke, hogy jó színben tüntesse fel, és negatív tapasztalatait is megosztja.

Ezekben a tapasztalatokban kiütközik a minőség is. A minőség, ami mind a termékekre, mind pedig a vásárlási élményre vonatkozik.

Az első esetben, a termékek minősége kapcsán mindenképp meg kell említeni, hogy a legtöbb fizikális bútoráruház olyan tömeggyártott termékeket kínál, amelyek a globális piacon jelennek meg többezer áruházukban, így elve a minőség rovására megy már a gyártás során a globális lefedettség. Egy kisebb bútoráruház, ami online üzemel, és jellemzően egy ország piacán van jelen, megteheti, hogy valóban minőségi termékeket áruljon.

A második esetben, a vásárlási élmény kapcsán ugyancsak nagy különbségek mutatkozhatnak online és offline. Míg a boltokban jellemzően rárónak egy eladóra többféle munkát (árumozgatás, kasszázás, információs pulti tanácsadó, árurakodás stb.), mely természetesen a morált ronthatja, addig egy online bútorwebshop esetén az ügyfélszolgálatos valóban ügyfélszolgálatos, nem terhelik más munkával, feladatára tud koncentrálni, az számára az elsődleges, azaz, hogy garantálja a vásárlók elégedettségét.

Szót kell ejtenünk a kényelemről is. A parkolóhely keresgélése, a tömeg, a válogatás és a stressz a fizikális bútorüzletek szinte természetes velejárója. Sokan a bizalmatlanság miatt inkább kiteszik magukat mindennek, és a drágább és idegességgel járó megoldást választják, míg a rutinosabb vevők megspórolják a benzinköltséget, a nyugtalanító pillanatokat, hátradőlnek otthon és várják bútoruk megérkezését.

Azok, akik a bútorok online vásárlását választják, nem csak a költségek, és stresszmentesség terén számítanak rutinosnak. Azt a kardinális kérdést, ami a kevésbé rutinosokban felmerül, hogy „nem tudom kipróbálni”, ők könnyedén előnyükre fordítják: inspirálódnak. Egyrészről a méretek biztosan elérhetők, ha online termékekről van szó, másrészt legtöbbször egy illusztrációs fotó, vagy inspirációs kép is rendelkezésre áll, amik segítenek beleképzelni bútorunkat egy konkrét helyzetbe, sőt, új ötleteket adnak fantáziánknak a lakberendezéshez. Ezzel szemben egy fizikális boltban példának okáért egy kanapé valószínűleg egy másik kanapé mellett van, mögötte fotelok, székek, vagyis nem ideális megtekintést kínálnak.

A cikket a koronavírussal nyitottuk, és ezáltal el is jutunk az egyik olyan tényezőhöz, amivel egy fizikális bútorbolt soha nem tud versenyezni egy online bútorbolttal szemben: a higiénia. Ha a boltokban szívesen ráülünk egy kanapéra, vagy ráfekszünk egy matracra végigsimítunk egy komódot, kinyitunk egy vitrint, vagy leülünk egy székre, gondoljunk csak bele, hányan csinálták ezt már előttünk aznap, sőt, azóta, hogy kiállították. A webshopok esetében azonban legfeljebb egy futárral érintkezik a termékünk, illetve annak is a csomagolása.

És végül néhány szót kell ejtenünk a tudatos vásárlásról is. Erre ugyancsak az online tér ad valódi lehetőséget. Ha a már említett, fent felsorolt tényezőket végi gondoljuk, máris tudatosabbak lehetünk. Ugyanakkor, ha élünk azokkal a lehetőségekkel, mint a hírlevelek akciói, a közösségi oldalakon az aktualitások követése, és a fizikális boltok által hőn szeretett „még ezt is vegye meg”-típusú impulzusvásárlások elkerülése, akkor biztosak lehetünk benne, hogy jó döntést hozunk, elkerülve a felesleges pénzköltést.

Vissza a cikkekhez