Kategórizálatlan

Miért fontos, hogy otthon is legyen számítógép asztal?

Miért fontos, hogy otthon is legyen számítógép asztal?

Nehéz elképzelni, hogy valami olyan egyszerű dolog, mint egy számítógép asztal, mekkora hatással lehet az életünkre és az egészségünkre. Egyre inkább köztudot, hogy a huzamosabb ideig tartó ülőmunkavégzés számos egészségügyi problémához vezethet. A koronavírus miatt felgyorsult az áttérés az otthoni munkavégzésre, emiatt pedig sokan hagyták maguk mögött az ergonomikus irodai munkakörnyezetet, sokaknak a covid kezdetétől még az íróasztal melletti munkavégzés sem érhető el. Ha mi is ezek közé az emberek közé tartozunk és nincs rendelkezésre álló számítógép asztal otthon, itt az ideje, hogy az jobban átgondoljuk otthonunkat és a lakásban található bútorokat.

Sokaknál az ár az egyetlen tényező, amit figyelembe vesznek amikor a számítógép asztal kerül beszerzésre, azzal indokolva a minőségi tényező teljes figyelmen kívül hagyását, hogy úgysem töltenek annyi időt az otthoni íróasztal vagy sarok íróasztal mellett. Pedig az elmúlt években nagy trendfordulat következett be az otthoni munkavégzésben. Már a világjárvány előtt is jelentős teret nyertek a hibrid foglalkoztatási formák és a legtöbb munkahelyen volt lehetőség otthonról dolgozni, azonban az elmúlt két év váratlanul gyorsította fel ezt a folyamatot, és egyre többen egyre többet dolgoznak otthonról, az otthoni íróasztal mellől. Ezért kiemelten fontos, hogy a munkahelyi íróasztalon túl az otthoni munkaállomásunk is ergonomikus legyen. Ehhez pedig szükség van a megfelelő mérető és magasságú íróasztalra, jól beállított monitorra és jól a kézhez illeszkedő egérre. Ha van rá módunk és lehetőségünk, akkor érdemes olyan asztal beszerzését is fontolóra venni, ami mellett nemcsak ülni, de állni is lehet.

A számítógép asztal mellett legalább ennyire fontos, hogy a szék is megfelelő legyen és jól megtámassza a hátunkat és a nyakunkat is. A gerinc és a nyak helyes tartásával rengeteg problémától óvhatjuk meg magunkat, ezért például nemcsak arra kell figyelnünk, hogy a monitor kerüljön a szemünk magasságába, de arra is, hogy a nyakunkat és a hátunkat megfelelően támasszuk meg és a székünk kövesse a gerincoszlopunk ívét, ha kell párnákkal segítsük támasztani a hátunkat vagy a derekunkat.

Vissza a cikkekhez